Ми працюємо по всій Україні!

Відділ продажів
Техпідтримка
Контроль палива

Контроль палива дозволить не тільки знизити витрати, але і підвищити прибутковість Вашого бізнесу. Ми знаємо як правильно встановити обладнання і налаштувати всю систему в цілому.

Система контролю витрат палива отримала широке застосування на вантажних автомобілях, сільгосптехніці, спецтехніці, на ж/д транспорті, на стаціонарних пунктах видачі палива або паливозаправниках. Завдяки їй можна контролювати витрата палива на 100 л/км, на моточасл/год, витрачено літрів за добу, залишки / заправки / сливи палива. Залежно від марки і моделі техніки можуть застосовуватися різні датчики і способи контролю палива. Наприклад, є техніка, куди краще встановити датчик витрати палива в двигун, а є моделі, на які краще встановити датчик рівня палива. Самий точний контроль палива виходить, коли одночасно встановлені на техніці датчик рівня палива в бак і витратомір в двигун. Таке рішення не дає водії жодних шансів зливати паливо, кожен літр буде під Вашим чітким контролем.

Ще існує бюджетний контроль витрати палива – це підключення і зчитування даних з CAN шини. Наприклад, автомобілі MAN DAF і багато видають параметрів – накопичувальний витрата палива (дискретність 1 літр, показує скільки всього витратив двигун з моменту виробництва), рівень палива в баку (має дискретність 15-20 літрів), миттєвий розхід палива, обороти і навантаження на двигун, температура, тиск масла і палива, мотогодини та інші параметри.

Для легкових автомобілів контроль палива здійснюється на основі заданих норм. Система GPS моніторингу в автоматичному режимі буде розраховувати кількість витраченого бензину/газу виходячи з пробігу та тривалості роботи двигуна. Такий спосіб дозволяє отримати точність приблизно 95-97%, а учитываянебольшое споживання палива легковими автомобілями цього цілком достатньо. Також контроль палива на легкових автомобілях можна реалізувати з допомогою зчитування даних з бортової шини OBD, але похибка складе близько 5-10%. Підключення штатних датчиків палива також не доцільно. Вони мають дискретність близько 5 літрів, після виключення і включення запалювання часто змінюються показання, тому такий спосіб контролю палива на легкових автомобілях не отримав.

Способи контролю палива

1. Контроль палива за заданими нормами
1. Контроль палива за заданими нормами
Примеры отчетов:
Звіт по нормі
Звіт по нормі
Витрати по нормі
Витрати по нормі
Звіт по пробігу
Звіт по пробігу
Переваги
  • + низька вартість впровадження GPS системи
  • + найбільш актуально для легкових авто
Недоліки
  • - немає інформації про Заправки та залишки палива

Легкові та малотоннажні автомобілі (наприклад, Газель, Mercedes Sprinter, Opel Vivaro і подібні) не мають можливості встановити датчик рівня палива або витратомір. По-перше, це через неправильну форму паливного бака і постійно будуть відображатися сливи / заправки. Бак розташований під днищем автомобіля і впритул закріплений до кузова - це означає, що фізично додатковий датчик зверху неможливо встановити. По-друге, вартість датчиків контролю палива висока, такі автомобілі не споживають багато палива і окупність може становити кілька років. У зв'язку з цим найбільш популярний спосіб для легкових і малотоннажних автомобілів є контроль палива за нормами. На деяких авто можна зчитувати дані з бортового комп'ютера через OBD шину. Такий спосіб дозволить отримати дані по загальній і миттєвій витраті палива, оборотах двигуна та інші параметри. Але список таких моделей дуже обмежений і дані по паливу з похибкою 5-10%.

2. Контроль палива використовуючи датчики рівня
2. Контроль палива використовуючи датчики рівня
Примеры отчетов:
Звіт по паливу
Звіт по паливу
Графічний звіт
Графічний звіт
Графічний звіт
Графічний звіт
Загальний звіт
Загальний звіт
Детальний звіт по паливу
Детальний звіт по паливу
Переваги
  • + контроль заправок, зливів і залишків палива
  • + контроль витрати палива (л/100 км, л/год, л/Га)
Недоліки
  • - на легкові авто не встановлюються
  • - не можна встановити в баки неправильної форми

Даний варіант контролю підходить для дизельної техніки з паливними баками правильної форми (прямокутник, квадрат, циліндр та інші) і можливістю установки датчика в геометричному центрі бака. Наприклад, на автомобілі Камаз, Man, Daf, Volvo, Scania, трактори Т-150, К700 і подібні. Якщо на транспортному засобі два і більше баків, то для коректної роботи системи потрібно ставити датчик рівня в кожний паливний бак. Після установки датчика рівня палива його обов'язково потрібно тарування і отримані показання вносяться в GPS систему. Для мінімізації похибки настійно рекомендуємо проводити тарировки на колонці і паливом, де плануєте надалі заправлятися. Система моніторингу транспорту буде показувати поточний залишок палива в баку, витрата палива, заправки і сливи. Вся історія зберігається близько 1 року або за погодженням цей термін збільшується.

3. Контроль палива за допомогою датчиків витрати палива
3. Контроль палива за допомогою датчиків витрати палива
Примеры отчетов:
Отчет по топливу
Отчет по топливу
Отчет по топливу
Отчет по топливу
Переваги
  • + висока точність контролю палива
  • + немає впливу нерівностей на дорозі, зміни температури
Недоліки
  • - вимагають індивідуальний підбір на кожну одиницю техніки в залежності від двигуна
  • - більш висока вартість, ніж датчик рівня
  • - не показують заправка і залишки з баку

ВАРІАНТИ ПІДКЛЮЧЕННЯ ВИТРАТОМІРІВ:

Використання двокамерного витратоміра з урахуванням подачі і обратки

Використання двокамерного витратоміра з урахуванням подачі і обратки

Установка однокамерного лічильника з закільцюванням паливної обратки

Установка однокамерного лічильника з закільцюванням паливної обратки

Датчики витрати палива отримали широке застосування на спецтехніці, сільгосптехніці і з/д транспорті. Вони дозволяють вести найбільш точний облік витрат палива, а при складних конструкціях паливних баків це єдиний варіант обліку пального. Для установки паливного витратоміра потрібно кваліфікований підхід, уважно вивчити тип паливної системи в двигуні на який потрібна установка. В залежності від двигуна буде застосовуватися витратомір з більшою або меншою пропускною здатністю палива, а також може знадобитися двокамерний витратомір – диференційований витратомір, він вважає подачу і обробку палива, не вимагає змін паливної системи. Також існують двигуна, де йде спінена обратка, для цього застосовуються спеціальні деаератори, щоб «витягувати» повітря і палива.

Приклади паливних баків з неправильною геометричною формою:

4. Контроль палива по CAN шині
4. Контроль палива по CAN шині
Примеры отчетов:
Контроль мотогодин і витрати палива
Контроль мотогодин і витрати палива
Переваги
  • + невелика вартість
  • + деякі моделі транспорту дозволяють отримати більш 10 корисних параметрів (обороти, температура і мотогодин двигуна, миттєвий і загальний витрата палива, навантаження на двигун, положення педалі, тиск масла і повітря)
Недоліки
  • - підходить не на всі моделі транспорту
  • - має ступінчастий вимір на рідному датчику рівня палива по 10-20 літрів
  • - дані за накопичувальним витраті через паливну систему можуть мати похибку 5-10-15-20% в залежності від її стану та зносу.

 

Приклад підключення CAN шини На малюнку показаний один з варіантів як підключити GPS трекер до CAN шині. У кожного транспортного засобу є свої дроти для зчитування даних з бортового комп'ютера, а також існує кілька способів підключення: По-перше, підключення може бути виконано через безконтактний CAN адаптер. Якщо у Вас нова техніка і на гарантії, то щоб не виникало спірних питань з продавцем із-за втручання в транспортний засіб краще використовувати CAN адаптер. По-друге, можна підключитися безпосередньо до проводів без CAN адаптера. Цей спосіб дешевше, на роботу і обсяг одержуваних даних ніяк не впливає.

 

 

Легкові та малотоннажні автомобілі (наприклад, Газель, Mercedes Sprinter, Opel Vivaro і подібні) не мають можливості встановити датчик рівня палива або витратомір. По-перше, це через неправильну форму паливного бака і постійно будуть відображатися сливи / заправки. Бак розташований під днищем автомобіля і впритул закріплений до кузова - це означає, що фізично додатковий датчик зверху неможливо встановити. По-друге, вартість датчиків контролю палива висока, такі автомобілі не споживають багато палива і окупність може становити кілька років. У зв'язку з цим найбільш популярний спосіб для легкових і малотоннажних автомобілів є контроль палива за нормами. На деяких авто можна зчитувати дані з бортового комп'ютера через OBD шину. Такий спосіб дозволить отримати дані по загальній і миттєвій витраті палива, оборотах двигуна та інші параметри. Але список таких моделей дуже обмежений і дані по паливу з похибкою 5-10%.

5. Сумісний контроль палива по датчику рівня, витратоміру і CAN шині
Переваги
  • + кілька точок контролю
  • + максимальна точність обліку палива
  • + можливо визначити найменші сливи
Недоліки
  • - висока вартість запуску системи

Сумісний контроль витрати палива буде дуже корисний, у Вас з'являється кілька точок контролю. Наприклад, використовуючи датчик рівня палива + лічильник витрати палива їх показання повинні + / - збігатися.  При зливи палива з бака Ви побачите значно більше витрата і зниження залишку по датчику рівня палива, а при зливах з паливної системи Ви побачите по датчику рівня палива збільшений витрата, а за расходомеру буде відображатися звичайний, стандартний витрата палива. Дані по CAN шині також будуть корисні для проведення аналізу ситуації, що склалася. Вона покаже, як змінювалися обороти і навантаження на двигун, в якому положенні була педаль газу. Комплект системи GPS моніторингу з декількома датчиками не залишить шансів зливати паливо.

6. Контроль видачі палива на АЗС та паливозаправниках

Крім контролю витрат пального на техніці необхідно вести облік палива на АЗС та паливозаправниках. Наша система контролю відвантаження палива має можливість фіксувати кількості відвантаженого/заправленого палива по персоналу (по картках), або по техніці. Система покаже скільки і кому було заправлено паливо, якщо це заправник, то відобразиться точне місця заправки. Система обліку палива дозволяє контролювати залишки в ємностях, кількість отриманого палива від постачальника. Додатково може підключатися система відеоконтролю, вона дозволить фіксувати всі моменти передачі палива, заправки і відвантаження на техніку.

датчик рівня палива в топливозаправщике контроль видачі пального на заправнику та АЗС

 

На цій сторінці ми постаралися описати найбільш популярні варіанти і способи контролю палива. Бувають ситуації, коли потрібен індивідуальний підхід для вирішення поставленого завдання. Якщо ви не знайшли цікавить варіант системи контролю палива, то зв'яжіться з нами за телефонами вказаними на сайті. Ми впевнені, що зможемо підібрати необхідне Вам рішення, допоможемо налагодити облік палива на підприємстві. Працюємо по всій Україні і готові встановити, налаштувати і вести подальше обслуговування.

Наша компанія спеціалізується на впровадженні сучасних систем контролю витрат палива. Ми встановлюємо обладнання на будь-які види транспортних засобів, підключаємо паливороздавальні колонки, контролюємо паливозаправники. Працюємо по всій Україні.